Mezun Oluyorum 2023
Depremzedelere Ergoterapi Desteği
Ankara'ya gelmiş olan tüm depremzedelere, bölümümüze başvurmaları halinde ücretsiz ergoterapi hizmeti verilecektir. Ayrıntılı bilgi...
2023-2024 Bahar dönemi Ders Kaydı Hakkında

2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı Bhar Dönemi Ders Alma ve Uygulama Kuralları


1- Amaç

Ders kayıt programı, üniversitemiz öğrencilerinin ders ekleme/silme ve şube güncelleme işlemlerini Hacettepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Yönetmeliği ‘ne göre internet ortamında yapmalarına olanak sağlar. 

2- Kayıt Günleri ve Danışmanlar için Onay Verme İşlemleri
                        Tarih             Saat 
“Ders Program Haftası”        Başlangıç    12.02.2024    09:00
                                                    Bitiş        16.02.2024    23:59            

“Ekle-Sil Haftası”        Başlangıç    26.02.2024    09:00
                Bitiş        01.03.2024     23:59

3- Katkı Payları/Öğrenim Ücreti
Normal öğrenim süresinde mezun olamayanlar, hazırlık sınıfında ikinci yılını okuyanlar, uluslararası öğrenci, ikinci üniversite okuyan öğrenciler ve ikinci öğretim programlarına kayıtlı öğrencilerin katkı payı/öğrenim ücretlerini ödedikten sonra, ders kayıt programları açılacaktır. Diğer öğrenciler katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyeceklerdir.
Ödemeler Vakıfbank ATM ve Şubelerden yapılacaktır.
4- Ders Alma
1. Öğrenci bulunduğu sınıfın altındaki sınıfların zorunlu derslerini (alıp başarısız/ hiç almadığı) öncelikle almak zorundadır. 1. Sınıf öğrencileri bulunduğu sınıfın zorunlu derslerini almak zorundadır.
2.Öğrenci 1. Maddedeki derslerini seçtikten sonra, kalan kredisini alt sınıflardan seçmeli dersler ya da bulunduğu sınıfın zorunlu ve seçmeli derslerinden alarak doldurabilir veya kalan kredisiyle hiç ders almayabilir. Bulunduğu sınıfın zorunlu derslerini almadan öğrenci üst sınıftan ders alamaz.
3.“SEC” kodlu derslerden tüm öğretim hayatı boyunca öğrenim süresi 4 yıl ve üstü olan programlarda 3 ve öğrenim süresi 2 yıl olan programlarda 2 ders alabilir. Sistem fazlasını almasına izin vermez.
4.Açılması planlanan derslerin aktif/pasif, kota, ders sorumlusu, şube ve açılacak bölüm bilgilerinin kontrol edilerek gerekli düzenlemelerin yapılması, varsa müfredatlarda ilk defa açılan derslerin eklenmesi, ders kayıtları için önem arz etmektedir.        
5. Öğrenci tarafından kayıt kesinleştirildikten sonra sistem tarafından öğrencinin tekrar kayıt yapmasına izin verilmez. Öğrenci kesinleştirme işlemini yapmadığı takdirde derslerin kotasını işgal edemez. Kaydını kesinleştiren öğrenci danışman ekranında onay bekleyen listesinde yer alır. Bundan sonraki ders değişiklikleri öğrencinin talebine göre danışman tarafından yapılır ve kayıt danışman tarafından onaylandıktan sonra kesinleşir.


6.Öğrenci ekle-sil işlemlerine başladığında kayıtta aldığı dersler, herhangi bir işlem yapmadığı sürece ders kotasından düşmez. Öğrenci ekle-sil döneminde ekleme-silme taleplerini oluşturur, kaydını kesinleştirir. Silmek istediği ders danışman tarafından kaydına onay verildiği takdirde üzerinden silinir ve o dersin kotasından düşer. Almak istediği dersin kotası uygunsa sistem o dersi alma talebine izin verir ve dersin kotasını tutar, danışman onay verince dersin listesinde yer alır. Danışman silme ve ekleme taleplerini uygun bulmaması halinde öğrenci ile iletişime geçer, öğrenciye önerilerini iletir. Onay verilmedikçe öğrenci kaydı kesinleşmez.
*Ekle-sil günlerinde danışmanların onaylarını geciktirmemeleri, silme talebinde bulunan öğrencilerin kotalarını boşaltmak ve bu kotayı bekleyen öğrencilerin almasını sağlamak açısından önemlidir. Danışman ekle-sil günlerinde onay verdikten sonra gerekirse o hafta içinde sisteme girip gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra onayını tekrar verebilir.

   7.Dönemi dışında açılan derslerin (z/s) alttan alan öğrenciye verilip verilmeyeceği kararı 
Dekan/Bölüm Başkanı/Program sorumlusu tarafından verilir ve bu işlem otomasyonda 
“Ders Açma İşlemleri” altında dersin kotası verilirken düzenlenir.
8. Kayıtlardan sonra öğrencinin şube değişikliği otomasyon sisteminden Dekan/Bölüm Başkanı/Program sorumlusu tarafından yapılır.
9.Dönem dışında yapılan Staj vb. derslerin statüsü, ders açma işlemleri ekranında dersin seçilmesi ve “açma nedeni” sekmesinden “staj” ın seçilmesi ile belirlenir. Dersin statüsü “staj” konumuna geldiğinde öğrenci ders kaydında bu dersi yüklendiği halde maksimum kredi limitine dahil edilmez, not girişleri de Akademik takvimden bağımsız olarak gerçekleştirilebilir. Bu şekilde staj dersi ve notunun öğrencinin üzerine yüklenmesi için gereken Fakülte Yönetim Kurulu işlemlerine gerek kalmaz.