UNI101 Dersi Kapsamında 1. Sınıf Öğrencilerimiz ile Tanışma Etkinliği Düzenlendi
Bölümümüz öğretim elemanları, yeni 1. sınıf öğrencilerimiz ile bir araya geldiler.
Seni Bekliyoruz
Hacettepe Üniversitesi Tanıtım Günleri bu yıl 29-31 Temmuz tarihleri arasında Beytepe Yerleşkesi'nde gerçekleştirilecek. Hayatın bütün renkleri burada... Peki ya sen?
Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Bölümü
Mezunlarımız
OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ SEMPOZYUMU
PROJELERLE TÜSEB Semineri 31 Mart 2022 13.30'da çevrimiçi olarak gerçekleştirilecektir.
2021-2022 Dönemi Güz Dönemi, Yüz Yüze Eğitim ile Başlıyor...
27 Ekim Dünya Ergoterapi Günü
Pediatri Ünitesi

Pediatrik ergoterapi ünitesinde serebral palsi, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu,   mental motor retardasyon, yazı yazma ve ince motor beceri sorunları,  down sendromu, çeşitli genetik bozukluklar, gelişimsel koordinasyon bozuklukları, tendon ve sinir yaralanmaları gibi ortopedik problemleri içeren nörogelişimsel problemi olan tüm çocuklar standardize testlerle değerlendirilmekte, ev programı verilerek belirli aralıklarla takip edilmekte veya çocuğun durumuna göre ünitede haftalık seanslarla ergoterapi programına alınmaktadır.
Pediatri ergoterapi ünitesinde her çocuğa özel; kişi merkezli yaklaşımla tedavi uygulanmaktadır:

  • Çocuklarda normal gelişimi engelleyebilecek duyusal, algısal, motor, bilişsel, psikolojik ve psikososyal faktörler standardize testler ile değerlendirilir. Duyu bütünleme eğitimi,  postür, denge, ince motor beceriler, günlük yaşam becerileri ile görsel motor kontrol, görsel uzaysal algılama,  dikkat, oryantasyon, planlama ve yazı yazma eğitimi gibi akademik becerileri de içeren kognitif algısal becerilerin kazandırılması veya geliştirilmesi ile toplumsal entegrasyonları sağlanmaktadır
  • Çocuğun kendine bakım,  okul, oyun ve serbest zaman aktivitelerine yönelik günlük yaşam becerileri geliştirilerek toplumsal rolünü yerine getirmesi hedeflenmektedir
  • Yardımcı teknolojik araçların kullanımına yönelik değerlendirme yapılarak fonksiyonu artırıcı yardımcı araç önerilmekte ve kullanımı konusunda eğitim verilmektedir
  • Çocuğun okul ortamı, oyun ve etkileşimde olduğu tüm ortamlarda toplumsal katılımını sağlamak ve artırmak için fiziksel, çevresel, sosyal, kültürel ve kurumsal faktörler değerlendirilerek müdahale programı uygulanmaktadır.